Bangkok - Chiang Mai

13 februari 2016 - Amphoe Mueang Chiang Mai, Thailand

Vanochtend vroeg zijn we in Chiang Mai aangekomen. Blij dat we in een rustigere stad beland zijn. Het verkeer in Bangkok is ongelooflijk chaotisch en de auto's staan meer stil dan dat ze rijden door de drukbezette straten. Verkeersregels lijken ook weinig vanzelfsprekend dus een zebrapad oversteken vereist vaak een flinke dosis zelfvertrouwen!

Omdat de nachttreinen volgeboekt waren hebben we de nachtbus genomen vanuit Bangkok, een rit van 11 uur (waarbij de chauffeur 5x is gestopt om onbekende reden). Tijdens de busrit hebben we nog een tussenstop gemaakt bij een met tl-verlichtte vreetschuur. We hadden een ticket gekregen om een maaltijd af te halen bij een kantinevrouwtje die klaar leek te zijn met het leven. Van de vrolijke mevrouw kreeg ik een soort rijstsoep met bijgerechten waarvan ik alleen de kip kon thuisbrengen. Na deze rijst weet ik denk ik ook hoe behangerslijm moet smaken..

Ook heb ik mijn eerste 'gat-in-de-grond'-toilet ervaring gehad en overwonnen!

1. Lenie:
    13 februari 2016
    Hallo vakantiegangers.
    Leuk om al iets te lezen van jullie. Ja we zien het altijd op de TV die chaos in Bangkok, maar is denk ik heel anders als je het zelf meemaakt. En zo een toilet is eng he geen houvast, heel lang geleden ben ik ook eens op zo een toilet geweest, en dat noemde ze een vijgenpleintje. Nou nog heel veel plezier en we lezen het wel weer. Groetjes uit Almere