Ho Chi Minh - Vietnam

12 april 2016 - Ho Chi Minh-stad, Vietnam

"Tijd voor een nieuwe blog" was mij ter ore gekomen, dus bij deze zal ik weer even een update plaatsen!

We zijn inmiddels alweer 6 dagen in Ho Chi Minh City tevens de laatste stad in Vietnam voor we morgenochtend vroeg naar Maleisië, Kuala Lumpur vliegen.

Daarvoor waren we 2 dagen in Dalat, wat leek op Oostenrijk door de huisjes en bergen, alleen dan zonder sneeuw. Om zeker te weten dat we alle hoogtepunten zouden zien namen we een stadstour met nog zeven anderen waaronder twee Nederlanders. Dat was een ouder stel achterin de 50, dat meteen naar ons toetrok toen ze wisten dat we Nederlands waren. Bij de voorstelronde bleek de vrouw zichzelf 'Cock' te noemen "want Corrie kunnen ze niet uitspreken" ook was ze vegetarisch "maar wel alleen hier hoor, want vind het eng om hier vlees te eten". We bezochten onder andere drie watervallen en eentje kon je met een soort rodelbaan bezoeken. Je had je eigen karretje en kon zelf je snelheid bepalen. Supervet, alleen niet als je Cock voor je hebt die gewoon vol in een bocht op de rem trapt om foto's te maken. Enige mensen dus!

Vergeet mijn (vorige) klaagzang over het verkeer in Hanoi, want Ho Chi Mihn is next level! Scooters zijn hier wat fietsen in Amsterdam zijn. Alleen hier zijn er 8 miljoen inwoners, dus een groot feest op de weg kun je begrijpen. Hier zijn wel weer minder zwerfhonden en -katten, maar toen we hoorde dat ze die hier op de menukaart hebben staan snapte we waarom!

Vandaag hebben we het oorlogsmuseum bezocht waar we weer echt in shock waren van het leed dat mensen elkaar aan kunnen doen. Er hingen ongecensureerde foto's, gemaakt door oorlogsfotografen, waarop onder andere te zien was wat napalmolie en 'Agent Orange' allemaal voor verschrikkelijke schade hebben aangericht. Later op de dag hebben we de stad vanuit een ander perspectief bekeken, namelijk op 260 meter hoogte vanuit het hoogste gebouw in de stad.

Morgen blijven we een nachtje in Kuala Lumpur en vliegen dan meteen door naar Maleisië - Borneo, waar we 9 dagen gaan rondtrekken. Daarna vliegen we door naar Indonesië, Sumatra, maar voor die tijd laten we nog wel even wat van ons horen!